måndag 28 mars 2016

Gullbrannaträffen 2016

I dag är det påskens sista dag och 2/4 av familjen jobbar tisdag till fredag, medan jag och sonen ska njuta på dagarna och sen när de har sina träningar så förbrukar jag min arbetstid. Så skönt när man kan lösa det så. Vi ska slappa, pyssla, bygga på modelljärnvägen och förhoppningsvis njuta av fint väder.

Barnens påskägg

Men först ska jag summera Gullbrannaträffen i Halmstad, scrapträffen i Scrappweb´s regi,

Barbro, alias "Svenska textstämplar.se" hämtade mig vid 13-tiden på fredagen för avfärd mot första stoppet...snabblunch och fika i Örkelljunga. Jag dricker ju inte kaffe men en Frappe Mocca är för god för att avstå.


En blev det dryga timmen i Scrappwebs butik i Halmstad. Scrappweb är även återförsäljare till Barbros stämplar.
Kl 16 var det incheckning på Gullbrannagården och deras fantastiska miljö. 48h med full service och massor av underbara människor. 84 kvinnor och 1 man samt Scrappwebs-personal.

På fredagen blev jag överraskad av Barbro med 15st stämplar som stod HÖGT på min önskelista:
Mini Gorjuss  (fick info om att de andra 5 var restnoterade men ska komma)
Du hittar dem HÄR


Klockan 24 var det dags att stänga scraplokalen och gå mot mitt enkelrum tillsammans med mina nya älsklingar ;)


Lördagmorgonen bjöd på frukost klockan 08 och 09.30-12 var det dags för mig att hålla i en av mina kurser.  Distresskurs Hud & Hår. Det var 11 fantastiskt duktiga damer och tjejer som var djupt koncentrerade.



Efter lunch var det min tur att gå kurs, Notebook för Karolina Czajkowska, Polen.
Så här blev min version av boken,


På lördagskvällen hade gullbrannapersonalen gjort påskfint till oss i matsalen, linneduk, servetter mm. Jag som inte tål grönsaker har fått fantastisk mat hela helgen.


 Söndagen startade jag som lördagen men idag var det Distresskurs i Skuggor och Kläder. Idag var det 14st koncentrerade damer och tjejer. Första gången för mig att ha 14st på en kurs. men eftersom de 4 extra gick även gårdagens så var de med på noterna om hur jag färglägger och tekniken. Med andra ord så gick det bra ;)



Efter lunchen så färdigställde jag lite av helgens färgläggningar



Kl 15 sa jag och Barbro, tack och Hejdå till alla goa scrappare och styrde volvon mot Örkelljung och en fika. Avsluta helgen som vi påbörjade den...Frappe Mocca 


På kvällen så skickade jag snabbt iväg ett mail till Gun på Scrappweb: 
Jag vill gärna vara med till hösten igen <3

Så här blev några av korten på mina mini Gorjuss (10x10 kort)






 Kram Malin 
från ett härligt Skälsböke, Skåne, Sverige <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar