lördag 20 juni 2015

Sommarkort

Idag är det midsommardagen här i Sverige och jag hoppas att alla hade en fin midsommarafton <3

Själv har jag börjat jobba extra som behandlingsassistent på ett HVB-hem, för pojkar 15-19 år med psykosociala problem/svårigheter. Så hela denna helgen tillbringar jag med dessa killar och annan personal. 
Sill och potatis och massor av jordgubbar :)

Denna veckan är det SOMMAR som tema på Tildas Town blog challenge, så mitt inspirationskort innehåller mycket sommar <3










Färgläggning: Distress ink pads, refiler och markers

Stämplar: Magnolia
Sea breeze -13 - Playing on the beach Tilda
Sea breeze -13 - Summer beach Tilda
Sea breeze -13 - Summer bathing Tilda
Sea breeze -13 - Vintage Swedish coast cottage (hos Tildas Town)
Summer and Sea -08 - Laying lifeboy 

Dies: 
Crealies Dies Kortstomme No1 (x2)
Magnolias DooHickey club kit No 1
Memorybox cirklar med streckat mönster

Design papper: Tim Holtz


Förra vecka tog en av mina gamla simmare studenten från Omvårdnadsprogrammet, och vad passar inte bättre då än Sjuksköterska Tilda maskad tillsammans med Gummiapans studentmössa <3





Designpapper, studentmössan, plåster och alla textstämplarna är från Gummiapan.

Kram Malin

Psst nästa söndag (28/6) är jag på Pysseltagens Sommarjippo i Örkelljunga och kör en demo, hoppas vi ses och att vi får kanon väder :)

På lördagen är det Torsjö Live som gäller med Ulf Lundell, Petter, Louise Hoffsten, Meja och Elektric banana band mfl. Kul när det händer något 5km från där man bor :) Heja Torsjö Live gänget


3 kommentarer:

  1. Ojojoj... du är så galet duktig på att färglägga!! :) Superfina kort! Det skulle vara roligt att få veta hur lång tid det tar för dig att färglägga ett Tildamotiv på sommarkortet t.ex.? Och hur har du fått vattnet så blått med distresser? Tack för att du delar med dig av dina fina kort!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Katarina <3 ett motiv tar 1-3h men troligast runt 1,5h med embossingfön. Havet har 3 olika blå distress färger. Då jag lämnade kvar mycket vita område med färg nr1, lite mindre vita ytor med färg nr 2 osv
      Kram Malin

      Radera
    2. Jo, det tar lite tid att färglägga, jag är inte alls så duktig som du och gör inte bakgrunden och ändå tar det lång tid :-D
      Jättefint som sagt!! Jag måste också försöka mig på att få till lite bakgrunder och omgivningar.
      Ha en härlig sommar - jag kommer att fortsätta titta in och förundras och bli inspirerad!

      Radera