lördag 28 december 2013

Almanacka

God fortsättning allihop. Idag tänkte jag visa er vad jag gjorde till min mormor i julklapp.

En almanacka med utskrift från Roxstamps shop som jag bloggar med idag i ROXstampsblogg. Jag blev supernöjd med resultatet och har visioner om att göra en egen till mig själv. Jag övervägde noga om jag skulle behålla denna själva, men jag la i en liten lapp med budskap till mormor, att den dagen hon inte finns hos mig mer, ska jag få tillbaka denna almanacka . Ni vet när man har lagt ner sjukt mycket jobb och tid, vill man inte att den blir slängd.

Kanske inte helt oväntat att det blev magnolia ;)  De är färglagda med Distressmarkers, några har fått 3D lack och glitter på sig. Jag skar till 12st akvarellpapper i A5 format som jag stämplade och maskade på.

 
Jag använde samma Go Creates dies till alla. Men på någon månad fick jag fixa till så att vissa delar stack utanför. Hmm, man vill ju att allt ska vara med.
 
 
Papperna kommer från Pion och Grandmas school (något liknande iaf), jag har haft dessa länge och inte hittat något användningsområde, då de inte varit min absoluta favorit. Nu var de PERFEKTA :)
Måttet är ca 21*21cm
 

Januari: Julen ska ut
Februari: Sportlov med tv-spel och Alla hjärtans dag (Valentinday)

 
 
Maj, Juni, Juli och Augusti är sommarmånader  med bus, lek och förhoppningsvis sol, bad, semester och fotboll
 


Oktober: Halloween


November: Regnar ofta
December: Lucia

Tyvärr glömde jag fota slutresultatet. Jag har BIA'at (BindItAll) ihop dem i överkanten tillsammans med en fram och baksida.  Vilket blev suveränt. Eftersom den blev rätt tjock så kunde jag inte dekorera den med saker som stack ut, så jag valde att behålla den ren och enkel.
Jag bara älskar denna <3

Tack för att du tittade in så här i mellandagarna, ha en fortsatt bra helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar