torsdag 14 november 2013

Gammelmormors julkort

Om ungefär en månad är det dags att skicka julkorten till nära och kära.

Här närmar sig slutet på julkortstillverkningen. Detta kort är tänkt till min 81 åriga mormor. Hon älskar änglar och mina kort. Hon är en trogen supporter som har korten framme å att både hon och andra kan se dem. Det värmer <3. Mormor och jag har en mycket nära relation men tyvärr så är jag mitt uppe i familjelivet med fritidsaktiviter, jobb och läxläsning, så besöken sker sällan. Men telefonsamtalen är ofta och långa. När min son var liten så gav han gammelmormor en keramik ängel och sa:
- Detta är en ängel, för du är en ängel gammelmormor. 
Gissa om hon aldrig glömmer de orden <3.

Där helt oskyldigt att lägga upp bilder på kortet här, för hon äger ingen dator ;)


Jag har valt jordnära färger till detta kortet; brun, beige, vinröd, grön...

Tilda är färglagd med Distress markers och refiler. Jag har lagt på 3D lack på hennes ögon, blomman i korgen och ljuslågan för att få lite effekt.


De vita och guldiga fläckarna är frantage Shabby White. Jag är inte riktigt överens om detta är något jag tycker om eller inte. Så här till jul tycker jag bäst om den helt vita som ger snö känsla. Men det är väl som med allt annat man lär sig tycka om det mer och mer.
Längst ner vid Tildas klänning har jag använt min snöpenna (snowmarker) för att få volym.


Julstjärnorna här från Marianne Design, som man själv får bygga ihop. Tyckte att de var svåra att få volym i. Men min mormor kommer att tycka om dem oavsett.





Med detta kortet deltar jag i Tildas Town´s tävling Christmas. 

Vill önska alla en underbar torsdag <3. Själv ska jag njuta av ett regnfritt och soligt Skåne (vi har +7 grader i södra Sverige) och massor av pyssel och omorganisering i pysselrummet.

6 kommentarer:

  1. Very pretty card, love the frantage and flower display. Thanks for joining us at Tilda's Town for our challenge
    hugs Louise

    SvaraRadera
  2. Lovely Christmas card.
    Thank you for taking part in the Tilda's Town challenge blog this week. Hope to see you again soon!
    Hugs,
    Tamara

    SvaraRadera
  3. So stunning Christmas card!!! Beautiful flowers and the image is so cute with frantage. Gorgeous colouring!
    Hugs, Barbara GR

    SvaraRadera
  4. Thank you girls. I have much more to learn to take a Place on the top. But I learn a lot every week. Thank you for the nice words. Hugs Malin

    SvaraRadera
  5. Vilket sött kort och en underbar historia om din sons ängel!
    Kram!

    SvaraRadera