söndag 1 september 2013

Halloween kista

Jag har gjort en godisask till Halloween som ska symbolisera en kista.
Kistan är torrembossad som trä och sen lite distressad för att få fram ådringen. Edwin är färglagd med promarkers cool grey skala och med röd skala som blod. Kråkorna och blodet fick lite 3D-lack på sig för att "öka spänningen" Jag har tog lite ostduk och la vid skorna, samt virrade några trådar runt ben och armar.


Kråkorna är stämplade på Edwin innan jag klippte ut honom och de är inte magnolia. Tyvärr vet jag inte vilket märke de är :-(


Jag tog en liten bit antikfärgad kedja och limmade fast vid benet och ner på sidan av asken, för att få till lite bling ;-)


Då är det bara att fylla den med godis, men först lär jag få göra en till lillebror och storasyster <3

Mallen till asken finns hos Bettys creationer (se blogglistan intill)
http://bettys-creations.blogspot.se/2009/09/anleitung-halloween-sarge.html

Jag älskar hennes blogg med alla spännande vikningar på askar och lådor m.m.


2 kommentarer: